Solsidan
2011-03-14 <3 23:45:26
Allmänt

Jag börjar med lite tankar jag har om en möjlig fortsättning på serien solsidan som jag såg säsongsavslutningen på idag(ganska tamt sista avsnitt) .
Jag måste börja med att säga att jag tycker Felix Herngren och co har lyckats med serien, Den måste väl klassas som en av dom bättre humorserier som visats i sverige (om man inte räknar med sketchprogram som t.ex killinggängets produktioner m.m) Men säsong 2 kändes ändå som ett hafsverk som slängdes ihop snabbt p.g.a succén med första säsongen, vilket man inte kan klandra någon för, Felix hade tydligen filat på första säsongen i flera år, å varken publik eller tv4 ville väl vänta flera år på mer av solsidangänget. Jag säger inte att säsong 2 var dålig, den var fortfarande bättre än det mesta som produceras i sverige, men toppklassen från säsong 1 var det icke. Nåväl nu är serien slut, och produktionsbolag och inköpare på tv4 är väl som iglar på manusförfattarna att spotta ur sig ännu en säsong som visst säkert kommer att kamma hem nån miljon tittare men kanske bli ännu lite sämre..
Därför Felix Herngren , Ulf Kvensler och ni andra som är folket bakom solsidan, fall inte för trycket och gör ännu en säsong med samma skämt för att göra let´s dance-populaset å ekonomigubbarna på Jarowskij nöjda, ställ lite krav gör nåt nytt, därför riktar jag mig härmed till er och pitchar en story helt gratis till er, den är som följer:

Solsidan säsong 1&2 är som jag ser det en prequel till "Ensamseglaren" en följetong som visades på Killinggängets gamla site spermaharen i början av 00-talet, Johan Rehborg spelar en karaktär (som påminner en hel del om solsidan-fredde) som gör en videoblogg om sin ensamsegling runt jorden ju fler avsnitt man ser av hans videoblogg desto mer förfaller han i galenskap och rösterna i hans huvud blir fler och fler, hur som helst så spårar det ur mer och mer och det blir alldeles utmärkt kolsvart humor (och resulterar dessutom att ingen som sett hela serien nånsin vill käka ravioli mer, titta så förstår ni)
Säsong 3 av solsidan ska alltså ta vid där "ensamseglaren"  slutar, "fredde" är släppt från psyket och försöker pank och medicinerad att ta sig in i solsidangemenskapen igen från en sunkig lägenhet i fisksätra... nu får ni inget mer av mig, behöver ni hjälp att få till den där riktigt svarta humorn så har nog rehborg numret till Thomas Alfredsson och grabbarna som kan vara med och hjälpa till med det där, JAG kommer iaf att sitta bänkad när det är klart!
Rehborg som ensamseglaren

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0