nyhetsbyrån
2011-03-15 <3 21:39:46
Allmänt

Jag råkade se programmet "nyhetsbyrån" i svt för en stund sen, jag har faktiskt inte sett det tidigare trots att jag gillar den typen av program som snackar fritt om aktuella händelser på ett avslappnat sätt, men en detalj blev jag lite konfunderad över, den detaljen stavas Özz Nujen. Visst jag kan väl inte säga att han direkt skämde ut sig men jag måste ändå fråga HUR hamnade han där, det där programmet måste väl ändå räknas till finrummet inom svensk kulturdebatt, och Özz förknippar jag mest med att han är en ståuppare som skojar på firmafester och på stockholm live om att han har hårig rygg å inte mycket mer, å nu plöstsligt sitter han i tweedkavaj å pratar avslappnat om bistånd till nordafrika, nu sticker jag kanske ut näsan lite men kan det kanske vara så att redaktionen tyckte det behövdes en kulturkurdskvot och ingen annan bekant kulturkurd var ledig, jaja jag får väl ge honom nån chans ska ta å titta igenom tidigare program på svtplay

Håkan Juholt:
Socialdemokraterna kommer antagligen att välja Håkan Juholt till sin nya ordförande, å visst dom får väl välja vem dom vill jag är inte medlem eller anhängare till dom. Men jag kan iaf fundera kring hur dom har tänkt kring detta.  Jag tycker det är något flåshurtigt gubblustigt över honom, Jag tror han kommer gå hem alldeles utmärkt hos dom flesta träningsoverallsgubbar på 50+ runt om i landet som gärna skulle se Juholt som gäst i plastmöblerna från jysk på altanen med en colagrogg i näven. Problemet är väl bara det att dessa gubbar iaf inte har eller har haft några planer att rösta på något annat parti än sossarna som dom självklart alltid har röstat på för deras farsor röstade på samma parti osv. Gruppen som dom istället borde satsa på är väl yngre medelklassväljare som engagerar sig i vad dom röstar på och kan svänga från t.ex mp till M från ett val till nästa och kanske har lite svårt att tänka sig en sån där altangrogg/träningsoverallgubbe med lustig dialekt som statsminister.  Iofs är det väl hans åsikter som är det viktiga men man ska inte förkasta såna där ytliga saker heller, det ska bli intressant och se vad han har att komma med.
Postat av: Humle

låter nice,, :p

2011-03-15 @ 21:53:15
URL: http://respirato.blogg.se/
Postat av: Danielkl.com

=)

2011-03-15 @ 23:24:28
URL: http://danielkl.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0